Sociale media Award uitgereikt aan Nederlandse verzekeraars; en de winnaar is…

Hoewel je in de eerste instantie Nederlandse verzekeringsmaatschappijen niet in hetzelfde straatje zou plaatsen als Facebook, Twitter en LinkedIn hebben de twee categorieën toch heel wat met elkaar te maken.

De afgelopen jaren is gebleken dat sociale media een van de grootste ‘wapens’ is om nieuwe klanten aan te trekken en oude klanten te behouden.

Het mag ondertussen wel duidelijk zijn dat de wereld steeds meer digitale aspecten krijgt. Veel grote bedrijven zijn al een tijd bezig met het digitaliseren van de infrastructuur, maar dit heeft nog vooral een praktische en technische reden om klanten beter van dienst te kunnen zijn. Een serieuze kijk naar de kracht van sociale media leek nog te ontbreken.

itds-social-media-insurance-monitor-2013-finno1

Volgens Social Media Insurance Monitor – onafhankelijk onderzoek naar Social Media gebruik onder verzekeraars – zijn er een aantal logische redenen hiervoor:

  • Mensen gebruiken steeds vaker hun mobieltje voor ‘online zaken’
  • Verschuiving van distributie, klanten sluiten steeds vaker verzekeringen af bij andere partijen zoals grote merken, banken etc.
  • Deze nieuwe partijen lijken een stuk beter in te spelen op de online behoeften van klaten, zo ook op het gebied van sociale media

En de winnaar is…

Dit jaar is voor de vierde keer het onderzoek uitgevoerd door ITDS Business Consultants (PDF) onder 81 verzekeraars op Nederlandse en internationale bodem.

Aegon heeft dit jaar met een ruime voorsprong de Award gewonnen voor verzekeraar die zich het meest heeft ingezet op het gebied van sociale media. Het sociale aspect is bij Aegon verweven in de dagelijkse manier van werken. Dit zorgt voor up-to-date en relevante nieuwe content die zowel prikkelend als klantgericht is.

Op de tweede plaats staat Interpolis dat door middel van het ondertussen vrij bekende DeOplossingenVan website een unieke identiteit heeft weten te creëren. De derde plaats is dit jaar voor Allsecur die zijn gestegen van een 10e plek in 2013.

In de specifiekere branches zijn er voor het derde jaar op rij dezelfde winnaars. Respectievelijk DELA voor uitvaartverzekeringen en Menzis voor zorgverzekeringen.

Tags: , ,